Mersmak av havet

När himlen är helt täckt av mörkgrå, tjocka moln och man känner ett tungt regn hänga i luften. Det är vid såna stunder man oftast bara vill gå in på sovrummet och krypa ner under täcket och bara ligga och höra hur regnet börjar ösa ner rätt som det är. Men vissa gånger får man inte göra som man vill, och just denna gång är jag glad för det. Vi hade precis lastat in all dykutrustning i bilen och var på väg hemåt.. Då ringer telefonen och vi blir tvungna att vända. Lastar på utrustningen i båten igen och far ut till sjöss. Det var en stor arbetsbåt som hade fått in rep i propellern som skulle lösas ut så vi skulle långt ut mot havet så man faktiskt kunde skymta horisonten mellan skären där ute. I vår lilla båt körde vi fort fram genom dom höga vågorna som gick på sjön. Det blåste något enormt och vi stod och höll oss ordentligt fast när båten helt och hållet lyfte från vattnet. En otrolig känsla , vinden blåser och håret yr omkring, regnet hänger i luften från dom tjocka grå molnen, kroppen pirrar till vid varje extra hög våg men trotts det kan själen inte göra annat än att känna ro. Med allt omkring, höga fjälltoppar resande från det böljande vattnet, fåglar ligger helt stilla i vinden samtidigt som inte ett enda träd står säkert. Allt tillsammans gör det så fridfullt trotts vädret, trotts all blåst, trotts vågorna som är flera gånger så stora som våran båt, trotts den gråa himlen. Jag bara njöt! Känslan är underbar och havet kan verkligen vara helt fantastiskt!
Det var jag som gick ner under båten och löste ut repet från propellern. Dom höga vågorna gjorde det inte enkelt och kan säga att jag fick en helt ny livsupplevelse. Men det gick bra, och vi begav oss hemåt precis när regnet började falla över oss. Med torrdräkten på kunde jag njuta även av resan tillbaka i dom höga vågorna. Livet kändes underbart även idag, en helt vanlig vardag. Så jag fortsatte dagen, With a smile on my face.

En dag på jobbet.
I Just Never Wanna Leave

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0